ALENKA KOŠOROK HUMAR se z anatomijo gibanja (joga, pilates, ples) in kineziologijo besed (ljubiteljsko tudi piše ter se igra z besedami) ukvarja že preko trideset let. Vedno ji je bila rdeča nit in vodilo priti v središče ter globino pomenov enega in drugih. Je učiteljica hatha joge z dodatno pridobljeno diplomo Hormonalne joge (»Hormone Yoga Therapy«) pri znani Brazilki prof. Dinah Rodrigues. Ima tudi diplomo iz refleksoterapije.

Astrološka rakovica z ascendentom vodnarjem želi jogo in njene blagodejne učinke približati kar najširšemu krogu ljudi, od najmlajših (joga za najstnike-»Joga Popek«) kot tudi navdihniti vse starostne skupine (»Joga Na-vdih« oz. Yoga Prana) ter v povezavi z zvokom - Gong Yoga (z virtuozinjo gonga, prijateljico Majo Vrhunc). Vodi projekt joge v ljubljanskem City hotelu (Yoga in the City) ter studiu Termodrom v ljubljanskih Mostah. Ujeti trenutek diha v gibu v vsej njuni polnosti, se pustiti navdihniti, zavedajoč se vseh razsežnosti celote in združitve delčkov v mozaik. Alenka se še naprej jogijsko izobražuje v Londonu pri Jivamukti Yoga in v Parizu pri Rasa Yoga ter želi svoje znanje predano podeliti svojim učencem.

Vrh Alenkinega izobraževanja in pozornosti zadnjih let velja Hormonalni jogi, kjer je učenka Rodriguesove. Hormonalna joga na povsem naravni način z lastnim gibanjem v posebej iniciiranih položajih s pomočjo bastrika diha in tibetantske energetske tehnike prebuja na polno ter uravnovesi naše žleze z notranjim izločanjem in s tem ohranja optimalno raven hormonov v našem organizmu. Gre za aktivno samo-terapijo, brez vnosov identičnih ali bioidentičnih hormonov. Alenka to jogo poučuje v skupinah, pa tudi kot osebna trenerka.

Hormonska joga

V devetdesetih letih je metodo Hormonske joge (»Hormone Yoga Therapy«) kot učinkovito alternativo za lajšanje vseh vrst težav, ki jih povzročajo hormonska nihanja, zasnovala prof. Dinah Rodrigues iz Sao Paola, Brazilija. Z dolgoletnimi študijami in raziskavami je svojo vadbo kot preventivo namenila predvsem ženskam po 38. letu, vsekakor pa vsem, ki se že soočajo z menopavzo. Hormonska joga namreč blagodejno vpliva na žensko telo in žleze z notranjim izločanjem (predvsem hipofizo, ščitnico, nadledvične žleze in jajčnike) ter s tem pomaga pri odpravljanju različnih težav kot so vročinski valovi, nihanje razpoloženja, suhost sluznice, upadanje in nihanje libida, vznemirjenost, povečan utrip srca, motnje spanja, bolečine v sklepih, občutki malodušja, panike, nenadzorovane jeze in podobno. Prehod v obdobje menopavze je z rednim izvajanjem vadbe neopazno in veliko manj stresno. Poleg tega vadba učinkuje kot preventiva osteoporoze in srčno-žilnih bolezni. Skratka, vzpostavlja hormonsko ravnovesje, ki je bistveno za optimalno delovanje našega telesa in psihe.

Hormonska joga je odlična vadba tudi za mlajše ženske ki se spopadajo z določenimi težavami kot so PMS, policistični jajčniki, neredno in bolečo menstruacijo ipd.

Vaje so enostavne, zahtevajo pa redno prakso. Prvi rezultati vadbe se pokažejo po štirih tednih, velikokrat tudi že prej. Gre za naravno metodo, ki pospeši in uravnovesi delovanje žlez z notranjim izločanjem.

Hormonska joga zajema prakso, sestavljeno iz ciljane dihalne tehnike (bastrika dih), jogijskih položajev (asan) in poglobljenih vaj, določenih postavitev oziroma drže telesa, npr. prstov, dlani, jezika (mudre), kontrakcij telesa oz. energetskih zapor (bandhe), vaje za usmerjanje energije in seveda vaj za premagovanje stresa z joga nidro.

Hormony Yoga - hormonska joga 2011©
www.hormony-joga.si